ماهه
ماهه
ماهه
ماهه
در دوره آموزشی اسکرچ جونیور چی یاد میگیرید؟
توی این دوره قراره که با زبان برنامه نویسی اسکرچ جونیور که یک زبان برنامه نویسی مقدماتی مخصوص کودکان هست، آشنا بشید و یاد بگیرید چطوری انیمیشن جذاب بسازید.
چرا اسکرچ جونیور ؟
اسکرچ جونیور یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که بچه ها به وسیله ی آن میتونند داستان ها و بازی های تعاملی به زبان ساده بسازن و مثل یک بازی کودکانه، کدنویسی را یاد بگیرن . بچه ها یاد می گیرن که چطوری خلاقیت خودشون رو به وسیله کامپیوتر ایجاد و بیان کنند . کار با اسکرچ جونیور به صورتیه که نیاز به سواد خواندن و نوشتن نداره و کدها به شکل پازل و به صورت نمادهای مختلف در برنامه وجود دارن. با استفاده از اسکرچ جی آر بچه ها یاد میگیرن که چطور خلاقانه و منظم فکر کنن و ذهن خودشون را سازماندهی کنن. در جهان از اپلیکیشن اسکرچ جی آر برای آموزش منطق برنامه نویسی به کودکان استفاده می شود.
چرا اسکرچ جونیور طرفدارای زیادی داره؟
اسکرچ جونیور یک اپلیکیشن رایگانه که اصلا نیازی به سواد خوادن و نوشتن نداره . تمام بلاک ها با استفاده از رنگ و شکل جدا شدن. یک محیط کار ساده ، قابل فهم و جذاب داره که شما بتونید به راحتی یک انیمیشن بسازید. . علاوه بر نوشتن برنامه برای شخصیتهای بازی و داستان، شما میتونین پس زمینه های مختلفی را به برنامه اضافه کنین.
این دوره برای چه سنی مناسبه؟
این دوره برای بچه های 5 تا 8 سالی آماده شده که برنامه نویسی رو دوست دارند و میخوان که اون رو از پایه و به آسونی شروع کنند. ما در مجموعه بیکد این امکان رو برای شما کودکان عزیز فراهم کردیم که زبان برنامه نویسی اسکرچ جونیور رو به ساده ترین و بهترین شکل ممکن به کمک ما یاد بگیرید.
برای شروع این دوره به چه چیز هایی نیازه؟
برای این که دوره آموزشی برنامه نویسی اسکرچ جونیور رو شروع کنید، فقط کافیه یک
لپ تاپ یا کامپیوتر و یا حتی یک گوشی داشته باشین که بتونید باهاش اسکرچ جونیور رو نصب و اجرا کنید.
مزایای این دوره؟
در دوره آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ جونیور ویژه خردسالان ، یادگیری این برنامه برای کاربران جدید بدون راهنمایی معلم دشوار خواهد بود و ما سعی کردیم که این زبان رو به ساده ترین و مناسب ترین شکل به شما بچه های عزیز آموزش بدیم تا شما به خوبی مفاهیم این زبان برنامه نویسی جذاب رو یاد بگیرید.
تمرین:
یک شکلک به دلخواه خود نقاشی کنید و به برنامه بیاورید، سپس یک پس زمینه مناسب نیز به آن اضافه کنید.
تمرین:
یک پس زمینه شب در دریا به همراه قایق و ستاره به برنامه اضافه کنید برای قایق کد بنویسید تا با استفاده از حلقه تکرار کن به سمت بالا و پایین یا چپ و راست در دریا حرکت کند، همچنین ستاره برای همیشه در آسمان در حال چرخش باشد.(میتوانید به دلخواه موارد دیگری به آن اضافه کنید.)
تمرین:
یک سرسره نقاشی کنید و با یک شکلک بچه به برنامه بیاورید، سپس برای بچه کد نویسی کنید تا از روی سرسره به سمت پایین حرکت کند.
تمرین:
دو شکلک به برنامه بیاورید و برای آنها یک گفتگو تا 5 مرحله ( مثل سلام و احوال پرسی یا هرچیزی که دوست دارید ) قرار دهید.
(کودکان برای گفتگو میتوانند به جای بلاک نوشتن از بخش صدا گذاری استفاده کنند.)
تمرین:
چند شکلک توپ رنگی در پس زمینه اول قرار دهید که در صفحه باهم حرکت کنند و به نقاط مختلف برن در انتها ناپدید بشن و با کد جابجایی به پس زمینه دوم بروند، حالا در پس زمینه دوم یک برنامه به ایده خود بسازید و مجدد کد بزارید تا به پس زمینه بعدی یا پس زمینه اول برگردد.
تمرین:
با استفاده از خلاقیت و ایده خود در دو یا سه پس زمینه، پروژه ای بسازید و از کدهای سرعت و برخورد در آن نیز استفاده کنید.
تمرین:
یک برنامه بسازید تا در آن یک شکلک پیام حرکت ارسال کند و وقتی سفینه پیام را دریافت میکند به فضا برود و ناپدید شود
به دلخواه پس زمینه دوم را با موضوع فضا میتوانید ادامه دهید.
تمرین: حالا با آموخته های خود یک برنامه جذاب بسازید.
26
10 دی 1401
مدرس
دیدگاه ها و پرسش ها
0 دیدگاه